donderdag 15 oktober 2009

Ding 9 Wat en hoe met web 2.0

Met een beetje gemengde gevoelens schrijf ik hier mijn ervaringen met web 2.0.
Allereerst natuurlijk de geweldige interactieve mogelijkheden die het kan bieden.
Zowel wat betreft het communiceren als het visualiseren. Het is leuk om te doen. Leer je om zelfbeheersing te houden (althans mij wel)en kennis te maken met veel aspecten waaruit je na het 23ste ding een keuze kunt maken om voor jouw persoonlijk meer in te gaan verdiepen. Voor het werk in Biblioosterschelde zie ik ook kansen. Maar dat moet dan toch een bepaalde vorm van structuur en implementatie krijgen, anders vrees ik dat het te veel hap-snap wordt. Ik denk dan aan gericht gebruik van bepaalde web-2-dingen voor bepaalde beleidskeuzes die gemaakt worden. Bijvoorbeeld iets met romanadvisering, met de doelgroep leeskringen, met kinderen op scholen (Kunst van Lezen etc.), intern gebruik bij het maken van plannen, notities waarop je op elkaar kunt reageren/aanvullen. Enfin, ik zal na de volgende 13 dingen nog een verdere reactie geven. Ga nu door met ding 10.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jampie,
    Grappig dat je zelfbeheersing noemt! Toch niet te vaak de neiging om de computer uit het raam te gooien hoop ik?
    Ben benieuwd naar je reactie aan het eind van de cursus en wat er bij jullie misschien echt structureel gebruikt gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Henk,

    Afgelopen week stond het geagendeerd voor het teamleidersoverleg. Wij zijn zoekende naar iets dat heel concreet past bij een bepaalde beleidsrichting. Mogelijk voor romanadvisering.
    Ik denk wel dat er iets gaat gebeuren, maar de keuze is moeilijk. Vooral ook omdat zoiets moet groeien en het werkt pas echt als betrokkenen allemaal meedoen. Je hoort er ongetwijfeld nog wel van.

    BeantwoordenVerwijderen